Mereaasta visuaalide kaudu oleme sattunud kui meremuinasjuttu, mille tegelased on nagu raamatus “Alice Imedemaal”: müstilised, kohati vastuolulised.

Merekultuuriaasta illustratsioonide tegelased jutustavad salapärast meremuinasjuttu

Märtsi lõpus toimus Loovusfestivali Kuldmuna 2016 gala, mille käigus jagati auhinnamune eelmise aasta parimate turunduskommunikatsiooni lahenduste tegijatele. Disaini/illustratsiooni kategooria hõbemuna ning disaini/firmagraafika pronksmuna läksid Merekultuuriaasta visuaalse näo loojate korvi. On aeg mereaasta visuaalidest lähemalt rääkida! 

Ilmselt on lugeja juba enam või vähem kursis, millest jutt käib. Merekultuuriaasta sõbralikku logo, mis kutsub kõiki end näoga mere poole pöörama, on võimalik kohata nii sotsiaalmeedias, merega seotud ürituste plakatitel ja kutsetes kui ka rinnamärgi või kleepsuna merefännide riietel ja aksessuaaridel. Paljude koolide ja asutuste ning merd armastavate perede seintel on tänavu merekultuuriaasta kalendrid, millel on kuud märgitud lestakaladele. Kalender annab ülevaate ka aasta olulisematest sündmustest ning kuu kaladest.

Merekultuuriaasta illustratsioonide väikeste kiiksudega graafilised elemendid kannavad endas mereaasta fookusteemasid ja põhisõnumeid. Illustratiivse keele autorid, loovjuht Ionel Lehari ja kunstnik Maret Põldre loovagentuurist Identity näevad merd ääretu ja salapärasena. Nende loodud kiibiga kilud ja tanuga emakalad on ühelt poolt mütoloogilised ja sürrealistlikud, teisalt aga tuttavlikult omased.

Mereaasta visuaalide kaudu oleme sattunud kui meremuinasjuttu, mille tegelased on nagu raamatus “Alice Imedemaal”: müstilised, kohati vastuolulised. Lisaks kiibiga kiludele ja tanuga emakaladele tunneb mereaasta uudiste jälgija tänaseks veel lõõtsaga haugi, kandle ja trombooniga ning käpikutes kalu, Tallinna silueti kujulisi uimesid ning Viljandi rahvarõivais hüljest. Märtsi alguses alanud mereaasta ohutuse teemaline laine tõi meremuinasjuttu veel meduusja lambipirni ja kompassi ning pardi- ja inimjalgadel ringi kõndivad poid ja toodrid.

Merekultuuriaasta programm on jaotatud nelja temaatilisse lainesse, et anda edasi merega seotud teemade äärmiselt rikkalikku mitmekesisust. Et merel on mitu nägu, on ka igale teemale välja töötatud oma värvid ja graafilised elemendid. Kui jaanuari ja veebruari pärandi- ja kultuuriteemad möödusid pastelsetes helerohelistes toonides, siis käesolev kevadine laine, mis toob fookusesse mereohutuse ja –hariduse teemad, on värvunud hoiatavalt erksasse oranži. Suvine laine on kollane ja kannab endas mere energilist, nooruslikku ja inspireerivat iseloomu. Loodetavasti tuleb ka päikseline suvi! Sügisesed arutelud Eesti kui mereriigi tuleviku üle saavad olema sinisele värvile omaselt tasakaalukad ja tõde otsivad.

Juba mõnda aega on võimalik merekultuuriaasta tegelasi kohata ka ETV ekraanil. ETV pearežissöör René Vilbre sõnul hakkasid merekultuuriaasta graafilised joonistused peale nende nägemist kohe peas liikuma. Nii otsustatigi nende animeerimine ette võtta ja saadete vahele vahvate veealuste tegelaste lugusid näidata. Mereteemalised klipid on animeerinud BOP Animation OÜ ja need jäävad rahvusringhäälingu kanalites jooksma kuni mereaasta lõpuni.

On rõõm teha koostööd nii säravate ja inspireerivate visuaalsete mõtlejatega.

Jääme põnevusega ootama, milliseid seiklusi ja tegelasi aasta meile veel toob!